Uralja még precízebben az SV teljesítményét.
A hagyományos kanyarstabilizátorokat kifinomult hidraulikus rendszerrel kiváltó 6D Dynamics felfüggesztési rendszer különösen hatásosan szabályozza az oldaldőlést, valamint jelentős mértékben csökkenti a fékezéskor jelentkező térdeplést, illetve a gyorsítást kísérő ágaskodást. Ez a világelső rendszer olyan hatékonyan szabályozza az oldaldőlést, hogy a gyárilag felszerelt négyévszakos abroncsokon is 1,1 g oldalgyorsulás érhető el.
Ennek eredményeként az új Range Rover Sport minden elődjénél izgalmasabb és élvezetesebben vezethető.
Amellett, hogy a 6D Dynamics felfüggesztés 8 kilogrammal könnyebb, mint a hagyományos kanyarstabilizátorok, az új technológia képes intelligens módon alkalmazkodni a különböző vezetési stílusokhoz, így az adott helyzethez igazodó menetjellemzőket biztosít.
Az új SV üzemmód egyedi beállításokat alkalmaz az oldal- és hosszirányú dőlés csillapítására, a lengéscsillapító húzó- és nyomófokozatára, továbbá további 15 mm-rel leülteti az autót, így gondoskodva a felülmúlhatatlanul dinamikus vezethetőségről.
Mivel a jármű kisebb mértékben dől oldalra, illetve billen előre, a tömegeloszlás pedig egyenletesebb, több fékerő juttatható a hátsó tengelyre, ami jobb fékteljesítményt eredményez.
A Range Roverektől elvárt és megszokott, kiemelkedő rugózási kényelem, valamint menet- és terepképességek, a sportautókra jellemző, csekély oldaldőléssel és feszes futóművel társítva.
Hatékony tömegcsökkentés, fokozott erő és merevség. Az SV 23 colos szénszálas keréktárcsái egyedi jellemzői mind hozzájárulnak a menetdinamika jelentős fejlesztéséhez. A három évnyi fejlesztés és tesztelés eredményeként megvalósított keréktárcsák is azt bizonyítják, hogy fáradhatatlanul törekszünk a kivételes megoldásokra.
Az innovatív, öt osztott küllős kialakítású - amelyet a szénszálas fonatok gondos rétegzése tett lehetővé - keréktárcsák együtt 21 kilogrammal nyomnak kevesebbet, mint egy szett kovácsolt alumínium keréktárcsa. Ez dinamikusabb gyorsító- és lassítóképességet, fokozottan kezes irányíthatóságot és kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást eredményez.
Az innovatív karbon kompozit szerkezetből és a formázási eljárásból adódó, kiemelkedően erős és merev keréktárcsa a kormányzási stabilitást is javítja. Olyan keréktárcsa, amely kiterjeszti a menetdinamika határait, és amely aszfalton és terepen egyaránt élvezetesebb vezetési élményt kínál.
A Range Rover Sport SV az első olyan Range Rover modell, amelyre elöl és hátul eltérő méretű kerekeket szerelünk: a 285 mm-es első és a 305 mm-es hátsó abroncsok még jobb tapadást, még pontosabb vezethetőséget eredményeznek.
A vezető féktechnológiai szakértő, a Brembo bevonásával kifejlesztett integrált fékerő-fokozó (Integrated Power Booster, IPB) rendszer utolérhetetlen lassítóképességgel vértezi fel a Range Rover Sport SV-t.
A fokozott hőellenállású, páratlanul hatékony nyomáselosztásra képes, nagyteljesítményű fékrendszer kiemelkedő fékerőt biztosít, nem hajlamos a fáradásra, és kisebb mértékben kopik. Az SV stábja úgy hangolta a rendszert, hogy az a Range Rover történetének legközvetlenebb fékpedál-érzetét biztosítsa.
A Forma-1-es technológiák alkalmazásával megvalósított fékrendszer 440 mm-es tárcsáinál nagyobbakat egyetlen más sorozatgyártású gépkocsin sem találunk.
A fékek szénszál-erősítésű, könnyű kerámia anyaga kiemelkedően ellenálló és tartós, a tárcsák mindkét felületén extra kerámia súrlódó réteg található. A rugózatlan tömeg a négy keréknél összesen 34 kilogrammal csökken.
Noha az intenzív versenypálya-használat - a tesztek során az AMS-norma által előírt terhelés több mint kétszeresét alkalmaztuk - során rendkívüli mértékben felmelegedik a fékrendszer, az egyedi, nyolcdugattyús nyergek ilyenkor is optimális féknyomás-eloszlást biztosítanak, miközben a rendszer csekély fáradékonysága számos sportautónak is becsületére válna.
Élje át az exkluzív SV menetdinamikát.
A Range Rover Sport SV 4,4 literes V8-as mild hybrid benzinmotorja lélegzetelállító 635 lóerő maximális teljesítményt és 800 Nm legnagyobb forgatónyomatékot kínál, az autó álló helyzetből 3,6 mp alatt gyorsul 96 km/órára*.
A párhuzamosan elhelyezkedő két turbófeltöltő a teljes fordulatszám-tartományban késlekedés nélküli teljesítménykifejtést eredményez, így a Range Rover Sport SV minden korábbi V8-as Range Rover modellnél jobban vezethető, nagyobb csúcsteljesítményt kínál, és takarékosabb.
A hengereknél a szokásos acél persely helyett rendkívül vékony rétegben felvitt fémbevonatot alkalmaztunk. Ez a tömeget és a súrlódást egyaránt csökkenti, ugyanakkor jobb hőátvitelt és kedvezőbb hőtani hatásfokot eredményez. A szívószelep emelését változtató Valvetronic, valamint a szívó- és kipufogószelepek nyitásának idejét variáló VANOS rendszer úgy módosítja a himbák működését, hogy optimális égési teljesítményt szavatoljon.
Dynamic Launch üzemmódban a mild hybrid rendszer elektromos támogatást nyújtva növeli a rendszer teljesítményét, ezzel a lehető legintenzívebb gyorsítási élményt biztosítva.
Ami az akusztikát illeti, a Range Rover SV legalább olyan szól, mint ahogy megy. Az aktív kipufogó rendszer elektronikusan szabályozható, kétfázisú szelepei a fojtószelep kismértékű nyitásánál határozott, modulált lüktetést biztosítanak.
Az SV üzemmód aktiválásakor a vezérlés sportosabb hangolásra vált, és ezzel együtt a kipufogószelepek gyakrabban nyitnak, és hosszabban maradnak nyitva. Amint nő a fordulatszám, és emelkedik az égéstérbe bevezetett levegő mennyisége, az SV határozott, kemény karaktere valóságos koncertélményt biztosít.
Érezze a zene lüktetését - szó szerint! A hagyományos hangszóróknál nagyobb dinamikai tartománnyal rendelkező, kézzel fogható élményt kínáló SV Body and Soul első ülések a hanghullámokat magával ragadó. részletesen kidolgozott, fizikailag érzékelhető rezgésekké alakítják át, köszönhetően a SUBPAC™ által kifejlesztett technológiának.
A professzionális zenei producerek és hangtervező mérnökök által világszerte előszeretettel alkalmazott SUBPAC™ rezgéstechnológia a mesterséges intelligencia alapú optimalizáló szoftvert két haptikus erősítővel és négy beépített jelátalakítóval kombinálja.
A rendszer a 29 hangszórós Meridian Signature audiorendszert egészíti ki. A megoldás új korszakot nyit a fedélzeti audiorendszerek történetében, és paradigmaváltást hoz a zenehallgatásban.
A megnyugtatótól az élénkítőig hat különböző közérzeti üzemmódot kínáló Body and Soul ülések a biometrikus tesztek tanúsága szerint mérhetően kedvező hatást gyakorolnak az utasokra, többek között csökkentik a stresszt, és javítják a koncentrációs képességet.
Az ösztönösen értelmezhető biztonsági riasztásokkal kiegészített SV Body and Soul ülés az elképzelhető leginkább magával ragadó, leginkább személyre szóló zenei élményt biztosítja.
*Eléri a 800 nm-es nyomatékot és a 0-100-as tempót 3,6 mp alatt, ha a motor és az MHEV kombinált teljesítményét, a Dynamic Launch Mode-ot, a karbon keréktárcsákat és a karbon-kerámia fékeket használja.
**A gyártás után felszerelt tartozékok és egyéb elemek befolyásolják a hasznos terhelhetőséget. Győződjön meg arról, hogy a bruttó járműtömeg és a maximális tengelyterhelés nem lépi túl a jármű tartozékokkal, utasokkal, folyadékokkal és üzemanyagokkal, valamint hasznos teherrel való megrakodásakor. Translated with DeepL.com (free version)