Defender will compete with a works team in Dakar as part of a three-year FIA World Rally-Raid Championship (W2RC) campaign, beginning in 2026.
A programhoz egy többéves együttműködési megállapodás kapcsolódik, amelynek értelmében a Defender a Dakar-rali hivatalos autóipari partnereként az idei évtől kezdve támogató járművekkel, valamint speciálisan felkészített szakaszbejáró (recce) járművekkel segíti a verseny lebonyolítását. Az autógyártó összesen húsz Defendert bocsát a szervezők rendelkezésére: ezek szállítják a szaúd-arábiai Bishában elrajtoló, és Shubaytah-ban célba érő rali versenybíróit és rendezőit, valamint a sajtó VIP képviselőit. Ezeken kívül további hat, speciálisan felkészített recce-Defender áll a Dakar-rali szervezői részére, amelyekkel a 2026-os, 2027-es és 2028-as ralik leendő útvonalát fogják feltérképezni.
From 2026, Defender will run a two-vehicle entry across the full five-rounds of the W2RC, with a three-car entry in the championship’s halo event the Dakar Rally. Competing in a new category – for production‑based vehicles – which from 2026 will conform to new and heavily revised regulations making it the perfect platform to demonstrate Defender’s extreme capability and durability.
The Defender works team will complete a full test and development programme in 2025 in preparation for their inaugural Dakar Rally in 2026.
"A Defender a hivatalos autóipari partneri megállapodásunk révén a 2025-ös Dakar-ralin adhatott tanúbizonyságot terepalkalmasságáról és tartósságáról." - mondta Mark Cameron, a Defender ügyvezető igazgatója. "12 hónap múlva pedig három autóból álló gyári csapattal térünk vissza, amint a Defender megkezdi az FIA tereprali-világbajnokság teljes évadára szóló versenyprogramját. Úgy döntöttünk, a ‘Stock’ géposztályban nevezünk, hogy demonstrálhassuk a sorozatgyártású Defender robusztus megbízhatóságát."
“A következő 12 hónap során rengeteg munka vár még ránk, ám már javában zajlik a Defender gyári teszt- és fejlesztési programja, és a csapat megkezdte a felkészülést a világ legkeményebb motorsport-kalandjára, amely 2026-tól vár bennünket."
"A Dakart úgy szoktam emlegetni, mint a motorsport Csomolungmáját." - mondta James Barclay, a JLR Motorsport ügyvezető igazgatója. "Az, hogy a mai napon itt lehetünk, és ismét tanúi vagyunk, amint elrajtol a prológ mezőnye, csak megerősíti bennünk a kihívást, amely ránk vár." Emberi és mérnöki szempontból egyaránt hihetetlen kaland lesz, a csapat már most keményen dolgozik, hogy kifejlessze a 2026-os szezonra bevezetésre kerülő, rendkívül éles versenyhelyzetet ígérő új ‘Stock’ FIA W2RC géposztály előírásainak megfelelő Defendert. Az FIA-val, az ASO-val és a többi gyártóval együtt mi is hozzájárultunk ennek a szabályzatnak a megfogalmazásához, amely izgalmas új korszakot nyit a Dakar, a W2RC és általában a tereprali történetében."
“Alig várom, hogy hamarosan új hírekkel szolgálhassak a tereprali versenykiíráshoz igazodó, fejlesztés alatt álló Defender versenyautóról."