A Vöröskereszt és Vörös Félhold Társaságok Nemzetközi Szövetségének (IFRC) offroad szakemberei már a modell piaci bevezetését megelőzően tesztelhették a Defender menet- és terepképességeit.
Arra voltak kíváncsiak, hogy az újjászületett legenda vajon képes-e a világ legeldugottabb helyszíneire is eljutni, és ezáltal a Vöröskereszt erőfeszítéseit támogatni. Az IFRC flottaszakemberei Dubajban kaptak választ a kérdéseikre.
Homokdűnéken és kanyargós aszfaltutakon ismerhették meg a terepjáró magabiztos vezethetőségét és kényelmét, amint felkaptattak az Egyesült Arab Emírségek legmagasabb hegyére.
A Defender minden egyes próbán sikerrel helyt állt, az IFRC munkatársa, Ilir Caushaj legnagyobb örömére. "A Vöröskereszt bajba jutott emberek millióin segít évről évre, és ennek során a világ jóformán minden országában megfordulunk." - mondta. "Gyakran különösen nehezen megközelíthető helyszínekre kell eljutnunk, kifejezetten technikás terepen küzdve át magunkat. Munkatársainknak azért a legbarátságtalanabb körülményekre is fel kell készülniük.”
Az IFRC járműflotta-szakértői a sivatagi dűnék puha homokjában tesztelték a Defendert. A prototípus könnyedén birkózott meg a környék jellegzetes terepakadályaival: a meredek emelkedőkkel, a kockázatos rézsűkkel és a beláthatatlan gerincekkel.
Ezután a 40°C fölötti hőségben a Jebel Jais hegyre vezető út hajtűkanyarjai felé vették az irányt. A Defender itt meggyőzően tett tanúbizonyságot közúti kényelméről és dinamikus vezethetőségéről, miközben csaknem 2000 méteres tengerszerint feletti magasságokon haladtak.
Dubaj tökéletes helyszínnek bizonyult arra, hogy a Defender folytassa együttműködését a Vöröskereszttel. A kapcsolat még 1954-ben jött létre, amikor egy különlegesen átalakított Series Land Rovert állítottak szolgálatba mobil orvosi rendelőként a térségben.